The Big Pink
The big pink is een met veel home movie?achtige beelden geschetst portret van een hippiefamilie. Middelpunt van de documentaire is Monika. Aanvankelijk is zij getrouwd met Franz, met wie ze drie kinderen heeft. Dan wordt Monika verliefd op Franz' beste vriend Adrian en geïnspireerd door de film jules et jim beginnen zij een driehoeksverhouding. Later krijgt Monika ook nog een verhouding met Ekki, die eveneens bij hen intrekt. In de eerst helft van de film vertellen de volwassen hun verhaal. Met een zekere gelatenheid over de gecompliceerde verhoudingen in hun leven, beklemtonen zij vooral de positieve kanten van die 'grote gezellige familie' waarin zij leefden. We leren Monika kennen als een vrouw die haar identiteit ontleende aan haar mannen en kinderen. De mannen vertellen dat er tussen hen wel degelijk een machtsstrijd bestond die er uiteindelijk oorzaak van was dat de idylle werd verstoord.