Women in Shroud
Het Iraanse rechtssysteem maakt veel vrouwelijke slachtoffers. Als advocate maakt Shadi Sadr zich vooral sterk voor het afschaffen van de stenigingpraktijken. We horen de verhalen van verschillende vrouwen die zij bijstaat. Zo is Leila veroordeeld wegens seks met familie nadat ze door haar broers is verkracht. Verenigd in de organisatie Stop Stoning Forever (SSF) probeert Sadr met verschillende vrouwen een einde te maken aan steniging. Maar hoe bewijs je iets wat officieel niet bestaat? In 2004 zou het stenigen zijn afgeschaft, maar overlijdensaktes waarin bij doodsoorzaak 'overlijden door een hard voorwerp' staat bewijzen anders. De vrouwen proberen aandacht te vragen voor deze gruwelijke manier van executie. Tijdens een vreedzame demonstratie, die officieel geoorloofd is, wordt Sadr opgepakt, samen met vele andere vrouwen. In afwachting van de mogelijke straf (vierenzeventig zweepslagen en een jarenlange gevangenisstraf) toont ze zich sterker dan ooit. De archiefbeelden van de rellen na de verkiezingen in 2009 verbeelden die strijdlust; van een wanhopig maar vastberaden volk.