Shake the Devil Off
'Het nieuwe New Orleans' moet na de verwoestingen van orkaan Katrina gaan verrijzen op de puinhopen van 'het oude New Orleans'. Maar voor de leden van de rooms-katholieke St Augustine Church gaat de afbraak verder: het sfeervolle houten kerkje wordt door de bisschop met sluiting bedreigd. De 75-jarige pater LeDoux moedigt zijn parochianen aan tot verzet. Daarin worden ze bijgestaan door swingend muzikaal talent. De film volgt het stramien van een paasvertelling, waarbij de populaire pater eerst het veld moet ruimen om vervolgens terug te keren. De bijbelse verwijzingen en het beeldrijm zijn niet van de lucht. Uit de slottitels blijkt dat het gezegde 'eind goed, al goed' niet letterlijk opgaat.