Loss Adjustment
De corruptie die hij tegenkomt in zijn werk als schade-expert voor een verzekeraar in Mexico valt Pedro vaak zwaar. Zoekend naar een ontsnappingsmogelijkheid raakt hij bevriend met filmmaker en kunstenaar Miguel Calderón. In de kunstwereld hoopt hij zijn zorgen te kunnen vergeten. Maar als hij, aangetrokken door een actrice, impulsief een rol accepteert in een theaterstuk over geweld en femicide leidt dit tot een persoonlijke crisis.
Zo begint deze verkenning van een wereld van roofdieren en aaseters; een spiegel van de verwarring in de Mexicaanse samenleving. Calderón geeft die creatief vorm in een project dat speelt met realiteit en verbeelding en met de parallel tussen Pedro’s ervaringen in het theater en de menselijke tragedies waar hij via zijn werk getuige van is.