Howrah Howrah
Howrah is de naam van het centraal station van Calcutta, een van de grootste treinstations van Azië en een belangrijk knooppunt voor het vervoer van reizigers en vracht. Howrah is tevens een miniatuur van het leven in een Indiase metropool. Het station is een drukke, rommelige plaats, vol van de extreme tegenstellingen die horen bij het leven in een derdewereldstad. Een overleden zwerver, gemutileerde bedelaars en rondhangende straatkinderen zijn geen ongewone verschijnselen in het stationsbeeld. Maar er is ook een vorm van openbaar onderwijs en medische zorg. Baken te midden van de bedrijvigheid is de blinde perronomroepster met haar geruststellende mededelingen. Regisseur Till Passow benadert zijn onderwerp luchtig, met oog voor detail, en geeft de dagelijkse levenscyclus van Howrah Station in een aangenaam tempo weer.