Rebellion
In april 2019 blokkeert Extinction Rebellion dagenlang enkele strategische verkeerspunten in Londen, waarbij honderden geweldloze demonstranten worden gearresteerd. Rebelleren werkt, reageert de internationale klimaatjurist Farhana Yamin bijna verbaasd als de regering hun eis inwilligt om de klimaatnoodtoestand uit te roepen.
Yamin is een van de activisten die vanaf de lancering van de beweging in 2018 van zeer nabij worden gevolgd. In interviews leggen zij bloot wat hun beweegredenen zijn om mee te doen en kijken ze terug op acties en de reacties daarop. Botsingen zijn er ook onderling; zo komt een van de oprichters in conflict met zijn dochter als zij meer aandacht vraagt voor de opinie van de jongeren binnen de beweging.