Personality Crisis: One Night Only
Een halve eeuw geleden was David Johansen frontman van de feestelijk androgyne glampunkband New York Dolls. Aangemoedigd door indrukwekkende hoeveelheden drank en drugs gaven de Dolls optredens die hun een grote cultstatus opleverde, maar weinig commercieel succes. Na twee albums ging de band ter ziele.
Dat Johansen het allemaal heeft overleefd en in januari 2020 op zeventigjarige leeftijd een intiem concert geeft in het New Yorkse Café Carlyle is een wonder der natuur. Maar hij staat er opmerkelijk fris en ontspannen bij in deze gloedvolle concertregistratie van Martin Scorsese en David Tedeschi. In de gedaante van zijn dandy-eske alter ego Buster Poindexter brengt hij een repertoire ten gehore dat je zou kunnen omschrijven als een melange van blues, swing en rock.