Song from the Forest
Als jongeman werd de Amerikaans Louis Sarno gegrepen door een lied op de radio. Hij volgde het geluid tot in de regenwouden van Centraal-Afrika, waar hij de bron ervan vond bij de Bayaka, een Pygmee-stam van jagers en verzamelaars. Hij keerde nooit terug, en de afgelopen 25 jaar leefde hij er als één van hen: hij spreekt de taal en kreeg er een zoon, Samedi, wiens moeder een Pygmee is. In de loop der jaren verzamelde hij ruim duizend uur aan unieke muziekopnames, die hij onlangs aan het Pitt Rivers Museum in het Engelse Oxford schonk. Toen de pasgeboren Samedi ernstig ziek werd, beloofde Louis dat hij zijn zoon ooit zijn thuisland zou laten zien. Nu is het moment gekomen om die belofte na te komen: hij neemt de dertienjarige Samedi mee naar zijn vaderland Amerika. In New York zoekt hij zijn oude vriend Jim Jarmusch op, die zich vooral hun studietijd herinnert, en hoe Louis veranderde na zijn eerste reis naar de Pygmeeën. De rijke broer van Louis, die golft in zijn kantoor, verbaast zich erover dat hun twee levens zo’n andere wending hebben kunnen nemen. Terwijl Samedi het leven in Amerika goed aan lijkt te kunnen, voelt Louis zich een vreemde in zijn oude wereld.