The 28th Instance of June 1914, 10:50 AM.
David McDermott en Peter McGough zijn niet de meest representatieve voorbeelden van de hippe New Yorkse kunstwereld. In het decennium dat zij nu samenwerken, hebben zij zich zowel in hun werk als in hun leven voornamelijk door een verlangen naar het verleden laten inspireren. De film laat zien hoezeer leven en werk van beide kunstenaars verweven zijn en in dienst staan van hun bijna filosofische begrip van tijd. We zien hen tijdens het ontwaken en het legen van pispotten en wasbassins door het raam, of tijdens het herstellen van hun bijna antieke kleren. Deze scènes worden doorsneden met interviews met kunsthistorici en verzamelaars en collega dandy Quentin Crisp. Barbara Politsch heeft een portret gemaakt van twee kunstenaars voor wie het leven een doorlopende performance is.