Narita, Peasants of the Second Fortress
In 1971 komen boeren en studenten in opstand tegen een luchthavenbedrijf, waarna de oproerpolitie hen te lijf gaat. In het begin zijn de opstandelingen vol vertrouwen dat zij de strijd zullen winnen. Het fort is stevig, vrouwen ketenen zich vast aan bomen, barricades worden opgeworpen, en mannen graven tunnels om de gevechten voor te bereiden. Tijdens de steeds grimmiger wordende strijd met de politie breken hevige regenbuien en stormen los. Stenen, bamboestokken en molotovcocktails zijn het antwoord van de opstandelingen op de bulldozers en brandspuiten van de politie. Langzamerhand lukt het de agenten het fort binnen te dringen, waarbij ze er niet voor terugschrikken de bomen met mensen om te zagen. Een maand na het begin van de opstand is de nederlaag in zicht.