Dream Cuisine
DREAM CUISINE begint met een intrigerend shot van een oude vrouw die met smaak naar een fles met opgerolde slangen in een troebele vloeistof zit te kijken. Even later blijkt dat ze de 78-jarige kok Sato Hatsue is. Hatsue is officieel erkend als meester in de traditionele keuken van Shandong, de Chinese provincie waar ze opgroeide. Samen met haar man, met wie ze al veertig jaar samen is, runt ze een restaurant in hun woonplaats Tokio en geeft ze kooklessen. De Sato’s hechten sterk aan de oude tradities van de Shandong-keuken, waar bijvoorbeeld het gebruik van suiker en reuzel taboe is. Hatsues droom is om terug te keren naar China en daar les te geven, maar haar man voelt er niets voor om op zijn oude dag nog te verkassen.