Islands
In mei 1983 werden elf eilanden bij de kust van Florida voorzien van een kraag van knalroze stof. Gedurende twee weken lagen de eilanden in zee als reuzenwaterlelies. Het was een project van de kunstenaar Christo en zijn echtgenote Jeanne-Claude. Hun kunstwerken zijn altijd meer dan alleen immense omgevingsprojecten, die slechts een paar weken te zien zijn en dan voorgoed verdwenen zijn. Het zijn projecten die ontstaan in een gezamenlijke krachtsinspanning, met de kunstenaar, het landschap en de mensen die daarin leven als hoofdbestanddelen. De periode waarin het werk wordt voorbereid, maakt evenzeer deel uit van het kunstwerk als het resultaat. De filmmakers volgden Christo en zijn vrouw gedurende deze periode, waarin ze ook bezig waren met de voorbereidingen voor het inpakken van het Rijksdaggebouw in Berlijn en de Pont Neuf in Parijs.