Historia de una descarga
In januari 1981 legt een schip aan in de haven van Cienfuegos. Het schip vervoert een vracht van tweeduizend ton papierpulp. De afzender ervan is onbekend. Theoretisch gezien beschikt de haven niet over de faciliteiten om de scheepslading op te slaan. Toch zal deze gelost moeten worden, wil het schip een boete voor extra aanlegdagen vermijden. Pogingen om het probleem op te lossen lopen vast in een bureaucratische molen.