Facework
De website en installatie Facework maken letterlijk een spelletje van die discussie. Bezoekers worden uitgedaagd een neuraal netwerk te foppen, dat nauwgezet is gebaseerd op machine learning die ook in het echt wordt gebruikt. Het begint nog onschuldig, met het herkennen van alledaagse kenmerken: een glimlach, een zonnebril. Maar al snel gaat het over ras, criminaliteit of seksuele oriëntatie. Zo ga je gaandeweg zelf ervaren hoe de algoritmes die steeds meer van de wereld controleren, naar ons kijken.