Burning Out
De brandweer van Amsterdam-Amstelland moet veranderen. In kazerne Dirk in het Museumkwartier wordt bevelvoerder Gerrie gevolgd aan de vooravond van een verhuizing en tijdens het al langer lopende proces om de organisatie inclusiever en diverser te maken.
We volgen de brandweerlieden onder leiding van Gerrie in hun dagelijkse doen en laten op de kazerne. De camera is erbij als er brand uitbreekt of iemand gereanimeerd moet worden, registreert lastige gesprekken met commandanten en beleidsmakers, en lijkt onopgemerkt aanwezig tijdens groepsdiscussies waarbij de emoties soms hoog oplaaien.
Gerrie vertegenwoordigt de ‘oude’ mentaliteit en ziet met lede ogen aan hoe zijn vertrouwde werkomgeving verdwijnt. Ook kampt hij met onderbezetting, mede als gevolg van het nieuwe wervingsbeleid. Zonder partij te kiezen, legt regisseur Saskia Gubbels bloot waarom de van bovenaf opgelegde veranderingen op veel verzet stuiten. Burning Out geeft inzicht in de dynamiek die ontstaat op de breuklijn van cultuurverandering.