MAFI.tv - Filmic Map of a Country
Chili is een filmland in opkomst. En de nieuwe generatie switcht even makkelijk tussen fictie en documentaire als dat een kameleon van kleur verschiet. Jose Luis Torres Leiva, Christopher Murray, Pablo Carrera, Maite Alberdi, Cristián Jiménez en andere filmmakers bundelen hun krachten op het webplatform MAFI.tv - Filmic Map of a Country, waar snapshots zijn te zien van wat er gebeurt in hedendaags Chili. De korte documentaires duren één à twee minuten, bestaan telkens uit één shot en bevatten enkel het natuurlijke geluid van de opname. Mini-movies, over onderwerpen die zo divers zijn als van een filmische landkaart verwacht mag worden. Twee toeristen lopen lekker te dollen bij een meertje in een hagelwitte zoutwoestijn. Een jongetje wacht in een ziekenhuis op een risicovolle operatie. Nieuwsgierige geiten drentelen door een onherbergzaam landschap. De paardenrennen worden nagebootst in een Efteling-achtige attractie. Uiteenlopende gebeurtenissen, op uiteenlopende plaatsen en tijden. MAFI.tv is geen verhaal met kop en staart, maar een mozaïek van verhaalfragmentjes, even ruw en gefragmenteerd als de werkelijkheid zelf.