Anni
Als voorvechter van democratie is Zhang Lin onder toezicht van het totalitaire Chinese regime geplaatst. Wanneer hij zonder officiële toestemming naar een andere stad verhuist, straffen ze hem waar het pijn doet: door zijn dochtertje Anni de toegang tot school te ontzeggen. Zo traineren ze zijn leven en haar toekomst.
Op het pleintje bij haar school ontstaat een klein maar volhardend protest. De deelnemers maken met spandoeken kenbaar wat er speelt, plaatsen berichten op het Chinese socialmediaplatform Weibo en gaan voorzichtig met elkaar en omstanders in gesprek. Het wordt commentaarloos en ongehaast geobserveerd, handheld gefilmd, rauw en ongefilterd.
Naast actuele geschiedschrijving is Anni vooral een monument voor de moed van de vader, en van dit demonstrerende groepje van hooguit een paar dozijn enkelingen. Gaandeweg dringt het besef door dat dit bescheiden protest misschien wel het enig mogelijke verzet is. Dát, en de dappere daad om het vast te leggen.