A Town Called Kozarac
De wereld was geschokt door de berichten uit voormalig Joegoslavië, vooral over de 'etnische zuiveringen' zoals bepaalde praktijken eufemistisch werden genoemd. In werkelijkheid betrof het grootschalige volkerenmoord. In dit verontrustende verslag vertellen slachtoffers van de gruweldaden door Bosnische Serven hun verhaal. In de film worden de namen van Serven genoemd die verantwoordelijk waren voor de inhumane politiek en die tot op de dag van vandaag aan de macht zijn. In het begin van 1993 namen de Bosnische Serven de macht over in Kozarac, in het noorden van de nieuwe staat Bosnië. Duizenden moslims werden bij elkaar gedreven en naar kampen gebracht waar zij werden gemarteld. Een onbekend aantal van hen is sindsdien simpelweg verdwenen. De huizen van moslims in Kozarac werden systematisch vernietigd en vooraanstaande leden van de moslimgemeenschap waaronder dokters, zakenmensen en intellectuelen werden het doelwit van racistische moorden. Vrouwen en meisjes werden verkracht door de Servische soldaten. In deze film komen Bosnische moslims aan het woord die konden ontsnappen en nu in ballingschap verspreid over heel Europa leven. Zij beschrijven de langzame en systematische vernietiging van hun gemeenschap. Duizenden van hun vrienden worden nog steeds vermist. Een van hen herinnert zich dat de Serven ervan genoten mensen langzaam te vermoorden.