Pueblo armado
PUEBLO ARMADO werd door Ivens in 1961 opgenomen en belicht de vastberadenheid van het Cubaanse volk om de revolutie te verdedigen. Om deze film te maken heeft Ivens met zijn crew een militaire brigade gevolgd die uit vrijwilligers bestond.