Tzina: Symphony of Longing
Aan het einde van 2016 zal het Tzina Dizengoffplein, een van de meest bekende pleinen in Tel Aviv, gesloopt worden. Het werd in de afgelopen decennia de hang-out van daklozen en verschoppelingen uit de buurt. Dit project vertelt de verhalen van de mensen die naar het plein werden getrokken en er hun dagen doorbrachten. In deze interactieve VR-webdocumentaire vertellen zij over deze plek en over hun leven. Hun verhalen, waarin liefde, verlangen en eenzaamheid terugkerende thema’s zijn, worden door Shirin Anlen verweven met fragmenten waarin ze haar persoonlijke connectie met deze plek en deze gevoelens deelt. Samen vormen ze een poëtische mijmering over verloren liefdes en gedane zaken, waartoe ook het ooit zo geliefde Tzina Dizengoffplein gerekend kan worden.