The Undertaker
De Servische Bata werkt in het bedrijf van zijn schoonvader, de begrafenisonderneming Drnda Internacional. Meneer Drnda zette het bedrijf op als ex-gastarbeider in Duitsland en Oostenrijk. Het groeide uit tot een internationale business met 26 lijkwagens, waarmee in het buitenland overleden Servische jongens gerepatrieerd worden, maar ook toeristen wie een vakantieverblijf in Servië noodlottig is geworden. De eigenaar heeft zijn eigen werkzaamheden inmiddels beperkt tot het uitdenken van advertenties en het bepalen van de bedrijfsstrategie op langere termijn. Bata rijdt nu heen en weer tussen Oost- en West-Europa, met verschillende lijken in zijn achterbak. Met een immer grijze lucht, hitjes van weleer op de radio en wat gefoeter op de douanebeambten komt hij de reis door. Ogenschijnlijk rustig. Maar de tripjes en vooral de ontmoetingen laten hem niet onberoerd. Ook een begrafenisondernemer moet een beetje stoom afblazen. De camera blijft constant op Bata gericht, geen dode komt in beeld. Hierdoor is het geen luguber kijkje in de wereld van de doden, maar een intiem portret van een begrafenisondernemer.