Belovy
Het is allemaal zo eenvoudig als het maar zijn kan. Anna Feodorovna Belova woont in een klein dorpje bij de oorsprong van de rivier de Neva. Ze is twee keer weduwe en woont nu samen met haar broer Mikhaïl. Zij verzorgt het huishouden, terwijl hij drinkt en filosofeert over het leven. Soms krijgen ze bezoek van hun twee andere broers, Vasily en Sergei. Die komen dan, drinken veel thee, stomen in een Russisch bad en discussiëren - discussies die als de drank iets te rijkelijk vloeit steeds luidruchtiger worden. Victor Kossakovsky’s portret van het simpele dorpsleven, soms teder en dan weer hard, betekende zijn internationale doorbraak en won op IDFA in 1993 zowel de IDFA Award for Best Feature-Length Documentary als de Publieksprijs. Luxe is het niet, dit leven van de familie Belov, maar ze hebben een bepaalde vorm van geluk. Er is wat vee, een hond rent wat rond, de aardappels moeten gerooid worden... Wat kan er gebeuren?