Zomer zonder jou
“Lieve papa, vroeger gingen we met z’n vieren op vakantie. Nu is het allemaal anders. Als ik bij jou ben, mis ik mama. Als ik bij mama ben, mis ik jou.” Julie (10) schrijft haar vader een brief vanaf haar Franse vakantieadres: de eenoudercamping waar ze met haar moeder en broertje verblijft.
Lastige loyaliteitsgevoelens en je verantwoordelijk voelen voor het geluk van je ouders, zijn grote thema’s in het leven van deze kinderen. Bij leeftijdsgenoot Quinn bijvoorbeeld. Hij heeft ook een stiefmoeder en is blij met haar. Wel hoopt hij dat zijn moeder ook verliefd wordt. Misschien gebeurt dat wel, als ze eens een mooie jurk aantrekt. Boven alle zorgen heeft plezier maken met alle nieuwe vakantievrienden alsnog de overhand.