Thirst
Regisseur Mausi Martinez behandelt in het debat over water, dat in toenemende mate geopolitiek van aard is, twee hoofdonderwerpen. Ten eerste de groeiende militaire aanwezigheid van de Verenigde Staten rond het Guaraní Aquifer System (GAS), een enorm ondergronds zoetwaterreservoir dat, mits goed ontgonnen, de gehele wereldbevolking tweehonderd jaar van drinkwater zou kunnen voorzien. Daarnaast de terugtrekkende overheid en de privatisering van de drinkwatervoorzieningen onder druk van internationale financiële organisaties als de Wereldbank. Het zijn manieren waarop multinationals zeggenschap over drinkwater kunnen verwerven. De stapsgewijze uiteenzetting met -interviews wordt afgewisseld met informatieve animaties, , enkele archiefbeelden en natuuropnamen, die de schoonheid tonen van flora en fauna in het GAS.