An Intermission
Je ziet of hoort vrijwel nooit iets over deze groep. En zelfs als zwerfjongeren in een film verschijnen, klopt het beeld van hun leven misschien niet eens helemaal. Kunstenaar en filmmaker Edwin Mingard vond daarom dat het tijd was voor een nieuwe aanpak.
Met de korte film An Intermission krijgen Britse zwerfjongeren de kans om hun eigen verhaal te vertellen. Ze verschijnen niet alleen vóór de camera maar ook erachter. We zien ze experimenteren met microfoons en muziek, of met viltstiften het filmnegatief inkleuren.
Dat proces is voor de jonge makers ook meteen een manier om terug te blikken op wat ze hebben meegemaakt, waar ze heen willen en wat ze belangrijk vinden. Mingard laat dat materiaal samenkomen in een vrije, bijna dromerige sfeer. Een project dat creativiteit en veerkracht ademt. En bovenal volkomen oprecht voelt.