4 Short Stories on Iraq
4 Short Stories on Iraq tonen beelden die we niet te zien krijgen in journaals en actualiteitenrubrieken. Het zijn verhalen uit koffiehuizen, moskeeën en huiskamers. Wat gebeurt er, is de vraag in Sistani: Object and Emulation, als de Amerikanen groot-ayatollah Sistani, die al zes jaar zijn huis niet heeft verlaten, tegen zich in het harnas jagen? Want de onrust onder zijn aanhang groeit wel. En daar speelt de militante geestelijke Al Sadr handig op in. De tweede documentaire, Losing Faith, vergelijkt de martelingen onder het regime van Hoessein – chirurgen werden gedwongen lichaamsdelen te amputeren – met de mishandelingen door de huidige bezetter. In Children of Abu Ghraib vertelt een voormalige Amerikaanse militair hoe zelfs kinderen in Abu Ghraib werden mishandeld. A Tale of Two Cities vergelijkt de machtsstrijd tussen twee religieuze centra: Najaf in Irak en Qom in Iran.