Je gelooft 't niet
Je gelooft 't niet gaat over seksueel misbruik buiten het gezin. Elk jaar worden duizenden kinderen, zowel jongens als meisjes, seksueel misbruikt. Door een onderwijzer, een voetbaltrainer, een buurman of een goede vriend van de familie. Netty van Hoorn verdiepte zich in de toedracht en de schrijnende gevolgen van drie zaken. Zo maken we kennis met Gert Jan. Hij werd op de camping waar hij met zijn ouders op vakantie was, regelmatig mee uit genomen door een vriendelijke man. Na jaren bleek dat deze uitjes niet zo leuk waren als het zich destijds liet aanzien. En we horen het verhaal van 'opa', een buurman waar kinderen uit de buurt altijd televisie gingen kijken. Totdat men ontdekte dat deze man verschillende van zijn jonge bezoekers seksueel misbruikte. Dit is een film over het zwijgen van de kinderen, het ongeloof en de verbijstering van de ouders, de niet herkende signalen en het misbruikte vertrouwen.