In het huis van mijn vader
Op elfjarige leeftijd kwam journaliste en programmamaakster Fatima Jebli Ouazzani met haar ouders van Marokko naar Nederland. Zeven jaar later verstootte haar vader haar moeder om met een zeventienjarig Marokkaans meisje te trouwen. Fatima wist toen één ding zeker: ze wilde niet uitgehuwelijkt worden, zoals haar moeder en grootmoeder. Ze brak met de Marokkaanse tradities en verliet haar ouderlijk huis. In deze film vraagt de regisseuse, ongetrouwd en zonder kinderen, zich af of ze de juiste keuzes heeft gemaakt. Ze plaatst haar geschiedenis tegen de achtergrond van het traditionele Marokkaanse huwelijk. Een huwelijk waar Naima, een in Nederland geboren Marokkaanse, voor heeft gekozen. Naima moet tijdens haar huwelijksnacht bloeden om te bewijzen dat ze nog maagd is. Volgens de traditie wacht de schoonfamilie buiten de slaapkamer op het bebloede laken.