The Quiet One
De zesjarige Maryam is met haar moeder gevlucht uit Iran. \i The Quiet One\i0 volgt haar tijdens haar eerste maanden op een speciale school in een buitenwijk van Stockholm, waar buitenlandse kinderen worden klaargestoomd voor regulier onderwijs. Omdat ze als laatste bij de klas gekomen is, kent ze de Zweedse taal en cultuur het minst goed. Dat is af en toe best pijnlijk, bijvoorbeeld als de kinderen mogen vertellen wat ze in de kerstvakantie hebben gedaan. Al snapt Maryam niet precies wat er wordt gezegd, ze snapt wel dat de andere kinderen kerstcadeautjes hebben gekregen en zij niet. Door het taalverschil kan ze niet goed uitleggen dat ze verdrietig is, wat natuurlijk alleen maar extra frustrerend is. Ondertussen moet ze ook nog haar plek tussen de behoorlijke gehaaide klasgenootjes zien te veroveren. Er wordt flink wat afgewezen, uitgestoten en getreiterd onderling en ook Maryam wordt niet gespaard, zelfs niet als de camera er gewoon bij is. De wereld buiten de school is in de film volledig afwezig en wat Maryam heeft doorgemaakt of waarom ze alleen met haar moeder naar Zweden kwam, blijft onduidelijk. Wel te zien is een dapper meisje dat haar eerste stappen zet naar een nieuw leven in een nieuw land.