Lost in Mississippi
In deze provocerende documentaire onderzoeken filmmakers Jim Chambers en Hal Hisey waarom er tussen 1988 en 1993 maar liefst 47 personen zich in een gevangenis in de Amerikaanse staat Mississippi het leven benamen. Aangezien het merendeel van hen zwart was, ontstond bij de filmmakers het vermoeden dat zij misschien niet allemaal even vrijwillig tot hun daad gekomen waren. Met andere woorden: zou de praktijk van het lynchen in een gebied waar de Ku Klux Klan enkele decennia eerder het publieke leven beheerste nog steeds aan de orde van de dag zijn? Zonder script of vastomlijnd plan trokken beide filmmakers naar Mississippi, waar zij advocaten, overheidsambtenaren, burgers en getuigen interviewden. Het werd al snel pijnlijk duidelijk dat hier, sinds de Burgerrechtenbeweging dertig jaar eerder een einde aan de rassenscheiding maakte, in feite niet veel veranderd is.