Thank You for Playing
Ryan en Amy hebben drie kinderen, wanneer ze op een dag een vreselijk bericht krijgen: hun jongste zoon Joel van een jaar oud heeft een ongeneeslijke vorm van kanker. In de jaren die volgen, leven ze tussen hoop en vrees, en proberen ze tegelijkertijd zoveel mogelijk te genieten van hun gezin. Ryan is ontwerper van videogames en vindt een bijzondere manier om zijn angst en verdriet vorm te geven: hij start met het creëren van een nieuwe game die gaat heten, waarin Joel en zijn ouders een hoofdrol spelen. De film volgt gedurende langere tijd het gezin en het maakproces van de game. Zo wordt niet alleen een openhartig beeld geschetst van een ziekte- en rouwproces, met alle angst, twijfel, verdriet en woede van dien, maar wordt ook de rol en zin van kunst en moderne technologie ter discussie gesteld. Veel mensen zijn positief, maar de critici vinden dat je zoiets vreselijks als kanker niet kunt verwerken in een oppervlakkige vorm van entertainment, zoals een videogame. Ook Ryan twijfelt soms, maar voor hem is het inzetten van zijn creativiteit om uiting te geven aan zijn emoties pure noodzaak. De videogame maakt deel uit van DocLab: Seamless Reality.