Edna's Day
Achter in de klas zit Edna. Edna komt uit Bosnië. Samen met haar landgenootje Negra probeert ze het Duits onder de knie te krijgen, de taal van haar nieuwe land. Het gaat haar niet gemakkelijk af. De constructie ziet er ook een beetje vreemd uit: terwijl de andere kinderen in een kring regulier onderwijs krijgen, zitten Edna en Negra geïsoleerd achterin te ploeteren met de onbekende taal in een werkboek. De camera stoort hen allerminst; vooral Edna zoekt er vaak contact mee. Haar klasgenoten vertellen, in een één-op-één gesprek met de interviewer, wat ze van Edna vinden en hoe ze tegen haar aankijken. Vraag: "Weet iemand in de klas wat er in Edna omgaat?" Antwoord: "Geloof 't niet." Vraag: "Zou je het willen weten?" Antwoord: "Eigenlijk niet." Geen hoopvolle vooruitzichten voor Edna, maar het kleine meisje met de parmantige staartjes en stoere blik laat zich niet zo snel uit het veld slaan. Ze danst op de gang en verweert zich goed op het schoolplein.