My Long Distance Friend
Multimedia theatermaker Carina Molier vertelt in overlappende verhaaldelen over haar immer reizende vader die in het verleden vaak voor zijn werk weg moest, en over de mooie jonge OG uit Zimbabwe die al sinds haar jeugd nergens kan gronden en altijd reizen wil. In een wisselwerking tussen heden (OG) en verleden (Moliers vader) worden de fijngevoeligheden van een avontuurlijk nomadenbestaan uitgelicht. Molier vraagt zich hardop af of ze misschien het ultieme voorbeeld zijn van kosmopolieten of eigenlijk dolende zielen? \i My Long Distance Friend \i0 lijkt antwoorden te formuleren op de vragen die Molier als kind had bij de afwezigheid van haar vader. Centraal in OGs verhaal staat dat OG jong moeder is geworden, maar door haar reisdrift genoodzaakt was de opvoeding van haar kind aan haar moeder in Zimbabwe over te laten. Terwijl Molier OGs hereniging met haar dochter volgt, reflecteert ze op de herinneringen van haar vader en de eenzaamheid van haar moeder. De documentaire voelt als een experimentele dagboekvertelling waarin voelbaar wordt hoe dun de scheidslijn is tussen 'alleen zijn' en de eenzaamheid van reizen.