Autobiografische documentaire waarin Frans Bromet zijn ouders en zijn oom en tante uitnodigt voor een uitstapje naar het Drielandenpunt in Vaals. Hij heeft echter een verborgen agenda. Bromet wil zijn Joodse vader overhalen de grens met Duitsland te overschrijden. Sinds de Tweede Wereldoorlog waarin Frans' opa en oudoom in een concentratiekamp vermoord zijn, heeft zijn vader geen voet meer op Duitse bodem gezet.