Indonesia Merdeka!
Documentaire uit 1976 over de Indonesische onafhankelijkheidsstrijd. Of: "Hoe de erfenis van Jan Pieters-zoon Coen voorgoed verloren ging en de Republiek Indonesië haar onafhankelijkheid verkreeg". Uniek archiefmateriaal en gesprekken met onder meer oud-vice president Mahammed Hatta (het enige interview op film dat met hem bestaat), journalist/schrijver Johan fabricius, de arts dr. Abu Hafina, de nationalistische jeugdleider Roelan Abgulgani, dr. P. J. Koets, indertijd politiek adviseur van de lt. gouveneur-generaal, de indonesische generaal Nasution en Simaupang en het plantersechtpaar Marsman.