Polish Prayers
De tiende Poolse Pride trekt met regenboogvlaggen een kleurrijk spoor door de straten van Warschau. Langs de route staan Antek en zijn vrienden opgesteld om biddend en stichtelijke liederen zingend te waarschuwen tegen het roze gevaar. Antek is een traditionele katholiek, die met zijn broederschap oerconservatieve opvattingen huldigt: geen seks voor het huwelijk, van homoseksualiteit kun je genezen, abortus is een groot kwaad en Polen is voor de Polen. Zijn zusje vindt zijn homofobe gezever onzinnig, want over een paar jaar is de planeet toch al vernietigd, omdat niemand zich wat van klimaatverandering aantrekt.
Lange tijd lijkt Antek in zijn rechts-katholieke omgeving volkomen in zijn element in dit observerende portret, dat hem in afgemeten hoofdstukken volgt bij kerkbezoek, demonstraties, Poolse landdagen en broederschapsbijeenkomsten. Om hem heen wordt er piepjong getrouwd om alras aan het voortplanten te kunnen beginnen, maar als Antek zelf door de liefde gegrepen wordt, sluipt er twijfel in hem. Eerst over het verbod op voorhuwelijkse seks, daarna moet God er ook aan geloven.