Agnes & Nancy
Agnes en Nancy werden beiden geconfronteerd met de diagnose dementie toen ze nog geen 60 waren. Voor Agnes is het nu vijf jaar geleden, maar ze worstelt nog iedere dag met de veranderingen die haar lichaam en geest doormaken en waar ze zich pijnlijk van bewust is. Ze moet accepteren dat de oude, wetenschappelijk ingestelde en actieve Agnes plaats heeft gemaakt voor een vrouw, die langzamerhand veel vaardigheden en kennis aan het verliezen is. Ook voor Nancy is het verlies van autonomie vaak moeilijk. De film \i Agnes & Nancy\i0 volgt Agnes tijdens een bezoek aan Nancy, die ze in een lotgenotengroep heeft ontmoet en met wie ze bevriend is geraakt. Ze werken samen in de tuin, doen yoga-oefeningen en spreken openhartig over hun ziekte. Opvallend is de optimistische toon die de film ademt. De vrouwen worstelen weliswaar met hun nieuwe identiteit, maar zijn zeker niet bij de pakken neer gaan zitten. Samen hebben ze ook plezier en ze hebben veel steun aan elkaar in deze nieuwe levensfase vol onverwachte wendingen.