Una foto recorre el mundo
De foto van Ché Guevara gaat de wereld rond. Deze foto is de grafische weergave van 'het spook dat door Europa waart', met dit verschil dat de foto niet alleen Europa rondgaat maar de hele wereld. De afbeelding symboliseert de revolutie en geeft tevens het gezicht, de blik, het denken van een concrete persoonlijkheid weer. De foto van Ché Guevara is gemaakt door Alberto Korda op een dag van: 'het vaderland of de dood'.