Tovenaarsleerlingen
De jonge Christiaan zal later een groot pianist worden, maar dan moet hij wel nog vele jaren naar muziek luisteren en veel oefenen. In deze documentaire zien we hoe hij gastles krijgt van de beroemde pianist Menahem Pressler, waarbij duidelijk wordt hoe zo’n leerproces verloopt. Pressler, een imposante man, complimenteert Christiaan eerst met zijn elegante uiterlijk, maar geeft vervolgens ongezouten zijn mening over zijn spel. Pressler blijkt erg precies en nogal streng te zijn, maar dat is juist wat Christiaan nodig heeft: zijn ritmegevoel is nog niet goed genoeg, en hij speelt fortissimo als hij forte moet spelen. Voor de leek zijn het misschien details, maar voor de ware pianist gaat het om doodzondes. Christiaan blijkt echter een snelle leerling te zijn en groeit bij elke noot die hij goed aanslaat.