Znak tyre
De Russische filmactrice Vera Kholodnaya werd bekend in 1912. Toen ze zeven jaar later overleed, had ze in veertig films gespeeld en was ze een internationale beroemdheid. ZNAK TYRE gaat op zoek naar haar leven en naar de tijd waarin zij leefde, die vanuit een tegenwoordig standpunt zo aantrekkelijk lijkt.Daarnaast overdenkt regisseur Sergey Bukovsky zijn verleden en heden in een samenleving waarin mensen verdeeld worden in 'rechts' en 'links', burgers en militairen, atheïsten en gelovigen. Ook ging hij naar Karabach, de omstreden en door oorlog verscheurde regio.