Behind that Snowy Hill
Dit wonderlijke moordmysterie draait rond een oude kromme vrouw, die in een duister en verlaten dorp rondscharrelt. Zij is niet werkelijk alleen: ze wordt omringd door de zielen van alle mensen die haar nabij zijn. Ze staan haar helder voor ogen. Ze praten met elkaar in de schaduw en soms brengen ze haar eten. De dorpelingen die al jaren geleden weggetrokken zijn, hebben allen hun eigen versie van de geschiedenis van het oudje. Is ze gestoord, of dapper en trouw? Ze zou wachten op de terugkeer van haar zoon, die wellicht een moordenaar is. De geschiedenis blijft even ondoordringbaar als de beelden van het dorp waar de laatste kaarsen al lang zijn opgebrand.