The Rat Race
Voor elke mens die leeft in Mumbai (veertien miljoen), wonen er zo'n zes ratten. Sinds 1967 heeft de gemeente een speciale afdeling in het leven geroepen die zich toelegt op het terugdringen van dit aantal. Gewapend met stok en vuilniszak gaan de mannen van de NRK (Night Rat Killers) elke nacht de straat op om de stad te bevrijden van zijn kleine harige bewoners, die niet alleen de kans op besmettelijke ziektes verhogen, maar ook veel schade aanrichten door het vernielen en opeten van bijvoorbeeld marktkoopwaar. Een Night Rat Killer word je niet zomaar. Omdat de baan bijzonder gewild is - want goed betaald - gaat er een heuze selectieprocedure aan vooraf. Mannen komen van heinde en ver met allemaal hun eigen motivatie om onderdeel uit te maken van het team. De baas van de B-Ward van NRK, die eigenlijk een filmcarrière ambieerde, ziet zijn werk vooral als een militaire operatie en vergelijkt zichzelf met James Bond. Andere ratkillers proberen hun studie te bekostigen of hun familie op het platteland te onderhouden. Zo geeft de film niet alleen een beeld van dit bijzondere beroep, maar tegelijk een inkijk in de harde realiteit voor veel bewoners van Mumbai.