I Don't Wanna Live This Life
Dat partydrug GHB vooral ellende veroorzaakt leerden de Zweedse jongeren uit deze film the hard way. De documentaire volgt een hechte vriendengroep uit Göteborg die al vroeg met drugs experimenteerde. Tien jaar geleden ontmoetten de makers Henke, Sebbe en Jonny voor het eerst. Laatstgenoemde pleegde onlangs zelfmoord. En hij was niet de eerste. De geschokte Henke en Sebbe nemen na zijn dood grote hoeveelheden GHB tot zich, ook al lopen ze daarmee het risico in coma te raken. Psychotische klachten, angsten en depressies horen ook tot de mogelijke gevolgen. Enige tijd later ontdekken de makers dat Henke een gevangenisstraf uitzit. Volgepropt met medicijnen die hem rustig moeten houden. Henke is niet meer agressief en heeft geen waanbeelden meer, maar komt dertig kilo aan en lijkt levenloos. Mislukte zelfmoordpogingen leveren slechts meer medicijnen op. Sebbe's commentaar: "Ze namen het niet serieus. Net zoals niemand Jonny serieus nam toen hij zei dat hij zou springen." Van de stoere jongens die tien jaar geleden nog als opgeschoten pubers gefilmd werden, is weinig over. De filmmaker zegt zo nu en dan iets over de stand van zaken, maar dit is vooral het heftige verhaal van de jongens zelf.