De domeinen Ditvoorst
"Wie was mijn goede vriend Adriaan Ditvoorst?" vraagt acteur - en dit geval debuterend regisseur - Thom Hoffman zich af in de beginbeelden van zijn film DE DOMEINEN DITVOORST. Met deze documentaire over het leven en het werk van de Nederlandse filmmaker Adriaan Ditvoorst probeert Thom Hoffmann zijn vraag te beantwoorden. Ditvoorst maakte in oktober 1987 een einde aan zijn leven. De film bevat interviews met onder andere de regisseurs Bernardo Bertolucci, Pim de la Parra en Wim Verstappen, cameraman Jan de Bont, producenten Jan Vrijman, Gijs Versluijs en Matthijs van Heijningen en actrice Pamela Koevoets. Daarnaast zijn er fragmenten in opgenomen van de films van Ditvoorst en gespeelde scènes met Huub van der Lubbe als onderzoeker.