Snel gemonteerde impressie van de turbulente opkomst en ondergang van het Russische tv-kanaal Dozjd (“regen”). “Regen”, omdat de bedenker – de champagneminnende socialite Natasja Sindejeva – regen associeert met vrijheid. Voormalige zakenpartner Vera Krichevskaya loodst ons door het verhaal van Natasja en haar welgestelde man Sasja. Archiefbeelden en interviews tonen het sprookjesachtige begin, toen Natasja haar droom van een “optimistic channel” werkelijkheid zag worden. Maar we zien ook hoe de staat, onder leiding van Vladimir Poetin, de vrijgevochten zender al snel de duimschroeven aandraait, elk jaar weer verder.
Desondanks weet Dozjd uit te groeien tot een uniek icoon van onafhankelijke politieke verslaggeving. Als het kanaal in 2019 via YouTube gaat uitzenden, stijgt het kijkersaantal naar tientallen miljoenen. Ondertussen is Natasja’s droomproject door de overheid aangemerkt als ‘buitenlandse agent’. Ondanks haar optimisme en vechtlust nemen haar slapeloze nachten toe. De vraagt rijst: wat te doen met deze succesvolle, maar voor medewerkers inmiddels levensbedreigende tv-zender?