Tale of the Tides - 'The Hyena & The Mudskipper'
Een Afrikaanse fabel over het ontstaan van de getijden verhaalt hoe een hyena en een modderkruiper een drinkwedstrijd hielden, om te beslissen wie van beide de kustlijn als zijn territorium mocht beschouwen. De god Mungu liet die beslissing niet toe, en tilde de aarde op zodat het zeewater landinwaarts stroomde en geen van beide dieren kon winnen. Zo ontstonden eb en vloed, en alle dieren konden zich aan de kustlijn voeden, maar niemand kon er lang blijven. TALE OF THE TIDES vertelt het verhaal van de dieren en planten die in meer of mindere mate afhankelijk zijn van de getijden. Wat gebeurt er precies met die planten en dieren boven en onder de zeespiegel?