A South Asian Queer Pamphlet
Iedere bezoeker van deze interactieve webinstallatie gaat naar huis met een eigen queer pamflet. Gebaseerd op het woord dat ze gespeld hebben met een queer alfabet. Van de A van Appearance, via Fluid, Intersectionality en andere sleutelbegrippen, tot aan de Z in Theorize. Omdat elke letter gekoppeld is aan een kort filmpje van de non-binaire Indiase performancekunstenaar Kaur Chimuk, creëert dat woord daaruit vervolgens automatisch een eigen montage.
In filmisch zeer afwisselende, even kwetsbare als krachtige performances wordt historisch en maatschappelijk belangwekkend terrein betreden met een subversieve queer houding. Zoals het 16e-eeuwse Jamali Kamali-graf van de gay dichter en zijn geliefde, een vervallen Portugese kerk in Goa en de beroemde Ganges-trappen van Benaras. Maar even goed plaatst de kunstenaar zichzelf naakt in een lege fabriek of voeten vervend op een drukke straathoek. Samen creëren deze beelden een blik op een non-binaire toekomst vanuit een postkoloniaal, Zuid-Aziatisch perspectief.