Waterrijk
In het kader van de produktieworkshop 1992 kregen vijf regisseurs de opdracht om rond het thema water een korte film te maken.Thomas Aronds gaat in MENSENWATER in op het plasgedrag van mannen in de binnenstad van Amsterdam en de gevolgen daarvan voor de omgeving.AQUARAMA van Wilma Ligthart: er was eens een meisje dat dacht dat de wereld onder water pas begon te leven als de zon onder ging. Toen ontdekte ze het AQUARAMA, een onderwatermuseum op een pier ergens aan de Belgische kust.In GRAAN VOOR VIS van Paul Enkelaar bemerken Afrikaanse toeristen in Nederland tot hun verbazing dat ook Europeanen een dankoffer brengen aan de elementen.37? van Vincent Verweij is een roadmovie in het onderbewuste over water, geboorte en de zachte sector.WATERVREES van Jos Wassink: de 'grote daden' zijn voltooid, verleden tijd. Nederland vervuilt en vertrut.De film is het resultaat van de IDFA-produktieworkshop 1992, onder leiding van Jan Vrijman, geproduceerd in samenwerking met de VPRO-televisie.