Black Out
Van de ruim 10 miljoen inwoners van Guinee heeft slechts eenvijfde toegang tot elektriciteit. En ook zij hebben regelmatig te kampen met storingen die vaak urenlang duren. Een ramp voor de economie, maar ook voor de toekomst van veel kinderen. Overdag hebben ze nauwelijks tijd om te studeren, maar 's avonds ontbreekt het ze aan licht om überhaupt te kunnen lezen. Regisseur Eva Weber legt een parallel tussen de vindingrijkheid en vastberadenheid van de scholieren en de veranderingen die zich in de rest van Guinee voltrekken. Alleen met een goede opleiding hebben deze kinderen een kans op een betere toekomst dan hun ouders. Vandaar dat ze, zodra het examenseizoen aanbreekt, elke avond op pad gaan, op zoek naar licht om te kunnen studeren. Overal hangen de kinderen rond: bij tankstations, in parken in het rijke deel van de stad en vooral bij het vliegveld, de grootste lichtverstrekker in de wijde omgeving. Ook als dit betekent dat ze hiervoor midden in de nacht kilometers moeten lopen. Het levert bijzondere beelden op: honderden scholieren die druk bladeren in smoezelige boekjes en geconcentreerd de lesstof voor zich uit mompelen.