Little Mo
Mohammed mag dan nog niet zo groot zijn, hij gaat volgend jaar wel al naar de middelbare school. Deze korte documentaire toont het leven van Mo in de laatste weken voor die overgang. Openhartig spreekt het bijdehante kereltje met filmmaker Sjoerd Oostrik over wat hem bezighoudt. Over de gekke kleren die zijn klasgenoten moeten dragen voor de traditionele afscheidsmusical, en hoe hij goed wegkwam: hij speelt gewoon zichzelf. Over de verhalen die hij over de middelbare hoorde, waar jongens op de vuist gaan met leerlingen van een andere school. En over hoe hij zijn lastige gedrag wil veranderen, en wil werken aan een goede toekomst. De film volgt hem niet alleen in de klas en tijdens repetities voor de musical, maar ook op het voetbalveld tijdens een schooltoernooi en als hij met zijn ouders de uitslag van zijn CITO-toets te horen krijgt. Uit een lage hoek gefilmde, licht dreigende beelden van de gangen van een middelbare school verbeelden de zenuwen die de stoere Mo toch best een beetje voelt.